Když hokejový brankář učí matematiku

Lis 16th, 2020 | By | Category: Sportovní zprávy, Zpravodajství

Odchovanec juniorky znojemských Orlů, hokejový brankář Žihadel, učitel matematiky na Střední škole řemesel a služeb v Moravských Budějovicích, student Masarykovy univerzity Brno, trenér mladých brankářů – to vše je v jedné osobě Petr Helešic.

S hokejem začínal v pěti letech. S juniorkou Orlů coby brankář získal v sezoně 2012/2013 stříbrné medaile v mezinárodní soutěží EBYSL. Mimochodem v mládežnické době byl jeho generačním souputníkem a soupeřem například brněnský odchovanec, brankář Dominik Hrachovina.

Helešic se při studiu na znojemském gymnáziu rozhodl, že sport, kterému do té doby podřizoval všechno, nahradí jinou životní perspektivou. A prostor mezi třemi tyčemi vyměnil za studium matematiky a informatiky na vysoké škole. „Jsem člověk, který svých rozhodnutí zpětně nelituje. Moje volba byla dobrá,“ hodnotí s odstupem času.

V loňské sezoně působil v realizačním týmu Hockey Clubu Moravské Budějovice, který hrál 2. ligu. Pomáhal i s výchovou mladých hráčů ve Znojmě, v létě pak s kamarády dělávají zdarma camp pro sledge hokejové brankáře, kde předávají zkušenosti.

Velké pozdvižení způsobil těsně před vypuknutím pandemie koronaviru letos v lednu. Žihadla se dostala do personální krize, v danou chvíli zbyl pouze první brankář týmu. Helešic po pěti letech oblékl dres, naskočil na led a následně i odehrál oficiální zápas, v němž vychytal výhru proti Žďáru nad Sázavou. Od té doby se s ním v týmu v bráně počítá i po přechodu do krajské soutěže. Zkrátka přišel, viděl, zvítězil.

Za šestadvacet let svého života toho stihl opravdu hodně a zrovna v současnosti, v době nouzového stavu, se rozhodně nenudí.

„Vlastně bych si potřeboval pořádně zasportovat, stíhám však maximálně procházky s přítelkyní. Bez pečlivě sestaveného kalendáře bych byl ztracený,“ říká. Všední dny dopoledne mu vyplňuje distanční výuka žáků jak obou maturitních oborů, tak učňů z řad kuchařů – číšníků, ošetřovatelů a opravářů. Odpoledne pak klidně i do osmi večer řeší on-line své studium na univerzitě. Po příštím semestru by chtěl na Přírodovědecké fakultě úspěšně dokončit matematiku a informatiku se specializací na učitelství.

A protože žije v pomyslném sendviči, kdy z jedné strany sám učí, z druhé ho vyučují jiní, navíc je v kontaktu s mnoha lidmi z oboru, zjistil, jak různorodě to dělají v různých školách. Někde chtějí víc on-line hodin, jinde zadávají víc domácí práce. A další to mají půl na půl. Liší se i internetová prostředí, kde se na dálku setkávají. Neexistuje univerzální přístup.

„Já mám jednak budoucí maturanty, kdy mi několik kluků chce dělat státní maturitu z matematiky v oboru mechanik seřizovač, protože mají další ambice. A pak se ke mně na matiku připojují učni, jejichž priority a zaměření jsou jinde. I ti ovšem musí určité množství učiva zvládnout,“ poznamenal.

Celý článek najdete v tištěné podobě Znojemského týdne a na: https://www.alza.cz/media/znojemsky-tyden-znojemsky-tyden-47-2020-d6247434.htm?o=1

Comments are closed.