Oprava mostů se řídí provozem na železnici

Čvn 2nd, 2015 | By | Category: Regionální zprávy

mostZ levé poloviny mostů u Rooseveltovy ulice ve Znojmě na pravou se přestěhují stavbaři koncem července. Na opravenou levou polovinu se vrátí doprava a naopak, uzavře se jejich pravá část. „Rekonstrukce mostů, kdy opravujeme současně most o jednom poli a další most o dvou polích, spočívá v kompletním vybudování nové nosné konstrukce, to znamená mostovky z nosníků, včetně nových chodníků, zábradlí, přeložek inženýrských sítí a veřejného osvětlení,“ informoval Ivo Habarta, vedoucí střediska mostů firmy Firesta. Poznamenal, že pilíře a opěry mostu zůstávají, ale dělníci provádí jejich sanaci a upravují je pro nové nosníky. Stavbaři minulý měsíc původní most z betonových nosníků během tří nočních železničních výluk pomocí jeřábu vyzdvihli a odvezli na skládku, kde byly nosníky rozdrceny a uloženy.

Oba mosty vedou nad železnicí a dělníci se tak přizpůsobují provozu na trati. Pracují jen v době schválených výluk na železnici. Navíc železničáři právě v tomto období provádí opravy na trati Brno-Maloměřice a dalších úsecích. „Objízdná trasa koridoru Brno-Břeclav vede právě pod mostem ve Znojmě. Z toho důvodu je zvýšená doprava vlaků pod mostem a menší možnost obdržet požadované výluky na trati ve Znojmě,“ podtrhl Habarta. Podle neoficiálních informací opravy obou mostů včetně Rooseveltovy ulice a úpravy křižovatky s ulicí Průmyslovou mají skončit v září nebo v říjnu. Rekonstrukce prodlouží životnost mostů řádově o desítky let.

Comments are closed.