Předeseda vlády: Prioritou je zlepšit spojení Znojma s Brnem

Srp 2nd, 2016 | By | Category: Zpravodajství

sobotka ořez

Předseda vlády Bohuslav Sobotka není ve Znojmě neznámým hostem. Přijíždí sem poměrně často. Jeho čtvrteční návštěva ale byla hodně výjimečná. Po devíti letech se totiž konečně znovu pohla stavba znojemského obchvatu. Při této příležitosti jsme jej požádali o rozhovor a protože premiér navštívil i znojemskou nemocnici, hovořili jsme i na toto téma.

Odkud jste vůbec do Znojma přijel a jak se vám jelo?

Jel jsem z Prahy, logicky, protože jsme do večerních hodin jednali na vládě. Měli jsme třináctihodinové jednání s asi sedmdesáti body. Z Prahy jsme vyjížděli asi v šest hodin ráno a po cestě bylo hodně uzavírek, což je dobře, protože to znamená, že vláda hodně investuje do infrastruktury a je to vidět i tady v Jihomoravském kraji, protože se krajům přidaly tři miliardy na opravu silnic druhé a třetí třídy. Kromě toho investujeme i do opravy dálnic a dalších připravených projektů.

Jaké jsou priority vlády právě tady na jihu Moravy?

Mezi ty klíčové priority patří zlepšení dopravního spojení mezi Znojmem a Brnem, k tomu patří i obchvat Lechovic. Vedle toho je to také napojení na Vídeň. Jedná se o obchvat Mikulova, který by měl zlepšit spojení mezi Brnem a Vídní a důležité je i to, aby se v nějakém reálném čase začal stavět obchvat Břeclavi. Pokud se podíváme na další stavby výhledově, když budou schváleny Zásady územního rozvoje kraje, bude možné pokročit i z hlediska výstavby D43 na Svitavy, která by se mohla napojit na D35. Pak jsou tady železniční stavby. Je to spojení mezi Brnem a Přerovem, které by mělo umožňovat rychlost alespoň sto šedesát kilometrů v hodině. A je potřeba rozhodnutí, aby se definitivně vyjasnilo, jak to bude vypadat s brněnským nádražím. Vláda plánuje rychlé železniční spojení mezi Prahou a Brnem a to vyžaduje jasné stanovisko Brna, kde bude městské nádraží a zda ho vůbec bude možné připojit na rychlou železnici. Je to i otázka zlepšení příměstské železniční dopravy, protože to nádraží v Brně je sice v centru, ale bohužel ta jeho kapacita už dnes nenaplňuje požadavky moderní doby na vyšší počet příměstských vlaků.

Vraťme se zpět do Znojma. Co signalizuje tato zahájena stavba tříkilometrového úseku?

Já myslím, že je to především viditelný signál naděje pro Znojemáky, protože ti čekají na obchvat už hodně dlouhou dobu. Intenzita dopravy se za posledních dvacet let dramaticky zvedla a myslím si, že každý kdo bydlí ve Znojmě, v centru města zažívá dnes a denně tu silnou tranzitní dopravu a nepřeje si nic jiného, než aby se podařilo obchvat dokončit. Bohužel všechny ty překážky a protesty, které jsou s tím spojeny, tak tu stavbu komplikují a já jsem rád, že jsme dnes zahájili výstavbu tohoto úseku tří kilometrů, které budou postaveny a stanou se významnou součástí budoucího obchvatu. No a já předpokládám že mezitím, co se bude tři roky stavět tento úsek, se podaří vyřídit všechna potřebná povolení na dostavbu zbývajících částí obchvatu a bude možné na tento úsek z hlediska další stavby rychle navázat.

Ve Znojmě jste se setkal i se zaměstnanci nemocnice. Jak to bude vypadat s  navýšením platů zdravotníků v zařízeních, které nezřídil stát, ale jsou příspěvkovými organizacemi kraje, jako například ve Znojmě?

Více se dočtete v 31 čísle Znojemského týdne.

Comments are closed.