Ředkvička

Čvn 24th, 2014 | By | Category: S úsměvem se léčí...

Ředkvička je mladší sestrou velké ředkve. Je oblíbenou jarní zeleninou a dá se postupně pěstovat po 14 dnech od jara až do podzimu. Obsahuje vodu, vitamíny skupiny B, vitamín C, minerální látky – síru, železo, draslík, hořčík, vápník. Hořčičná silice obsažená v ředkvičce má antimikrobiální účinky. Je to zelenina s příznivým zdravotním vlivem na funkci žlučníku, má močopudný účinek, podporuje vylučování trávicích šťáv, povzbuzuje chuť k jídlu. Ředkvička se konzumuje především syrová, s chlebem, uzeninou, sýrem, přidává se do zeleninových salátů a pomazánek. Někdy se ale i tepelně upravuje, lze ji i nakládat do kyselého nálevu.

ředkvičky

Ředkvičky se šunkou a vejci: 30 omytých ředkviček i se slupkou nakrájíme najemno spolu s 1 cibulí a osmahneme na másle. Osolíme, opepříme a 10 minut dusíme. Potom zalijeme čtyřmi rozšlehanými vejci se 150 g jemně pokrájené šunky. Přidáme pažitku nebo zelenou petrželku, zamícháme a podáváme na topinkách či chlebu nebo s bramborem.
Ředkvičkový salát s česnekem: Dva stroužky česneku utřeme se solí, přidáme 4 lžíce oleje a 20 ředkviček nakrájených na kolečka. Podává se s bagetkou po mírném odležení.

Vaše bylinkářka Světlana

Comments are closed.